Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy
Benešová, Kateřina ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy se zabývá tématem využití dramatické výchovy v hodinách českého jazyka, konkrétně v literární výchově v 1. ročníku základní školy. Tematicky je zaměřena na využití pohádek formou dramatických lekcí. Dramatické lekce jsou zaměřeny na pohádky zabývající se také tématem setkávání s cizími lidmi, pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojováním některých základních metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy dramatická výchova, literární výchova a osobnost dítěte mladšího školního věku. Teoretická část také popisuje cíle, metody a techniky dramatické výchovy a literární výchovy. Praktická část byla realizována v 1. ročníku 1. stupně základní školy, obsahuje pět autorských dramatických lekcí, které jsou koncipované tak, aby byly využitelné v praxi každého učitele. Praktická část byla realizována pomocí rozhovorů s vybranými učiteli 1. ročníku základní školy a také praktickou realizací dramatických lekcí a jejich reflexí. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké možnosti práce s pohádkou v 1. ročníku základní školy se využívají a také propojit učivo předmětu Člověk a jeho svět s pohádkou a dramatickou...
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.
Práce začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky.
Štychová, Eva ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky, tedy v prvním pololetí první třídy. Její teoretická část je odborným podkladem, z nějž vychází praktická část. Umožňuje hlubší náhled na dramatickou výchovu. Díky ní se dozvíme, jak vypadá takové dítě na počátku školní docházky a co by se mělo během prvního pololetí naučit. Dále je popsáno, co je to dramatická výchova, jaké jsou její principy, základní prvky, cíle a formy. Jak je dramatická výchova zastoupena v RVP ZV a jaký by měl učitel dramatické výchovy být. Popisuje, co je to dramatická hra, systém průpravných her a cvičení, představuje metody a techniky dramatické výchovy, ale také předkládá, jak lekce dramatické výchovy vytvářet, jak naplánovat drama a jak pracovat s literární předlohou. Praktická část vychází ze sestavení či převzetí a upravení deseti lekcí dramatické výchovy začínajícím učitelem. Lekce se zaměřují na budování přátelského klimatu ve třídě, podporu spolupráce, sociální rozvoj dětí a na učení základních technik dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou i reflexe hodin, které popisují pokrok dětí. Ten představuje i dotazník od učitelů, kteří působí v této první třídě. V závěru se dozvíme, jaký účinek měla dramatická výchova v prvním pololetí první třídy ve výše...
České svátky prostřednictvím metod dramatické výchovy
Rauchová, Petra ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na české lidové svátky v první polovině kalendářního roku představené žákům pomocí metod a technik dramatické výchovy. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku dramatické výchovy, jejích principů, cílů a vybraných metod. Dále jsou představeny některé české lidové i netradiční svátky v první polovině kalendářního roku. Teoretická část umožňuje hlubší pohled do metod dramatické výchovy v souladu s obsahy svátků, které zároveň korespondují s cíli v oblasti "Člověk a jeho svět" uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části je sepsáno pět scénářů jednotlivých lekcí, které byly realizovány ve třetím ročníku základní školy. Kromě toho, že jsou lekce zaměřeny na vybrané české svátky, zabývají se také pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojením některých základních metod a technik dramatické výchovy. Lekce jsem se snažila tvořit tak, aby byly uchopitelné pro každého učitele či lektora nejen dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou reflexe jednotlivých lekcí, které popisují pokroky žáků a následné vyhodnocení vlastního akčního výzkumu. V závěru práce najdete zhodnocení výzkumných otázek a dozvíte se, jak zvolené metody a techniky dramatické výchovy...
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.